Längesedan!!

Hej bloggen.
Det har hänt så sjukt mycket sen sist. Jag har blivit 15, har varit ute på en hel del lokala tävlingar i hoppning och det har gått så lång tid så snart är det dags för mig att söka till gymnasiet.
Jag ska gå barn och fritid på vipan förmodligen.
På tävlingarna så har det gått ganska bra, på min första 90 cm tävling så gick vi omkull inne på framhoppningen, Ollie fick en bula på knäet som försvann efter någon dag och jag fick ont i ryggen.
Men väl inne på banan så fick vi ett stopp på ett riktigt titthinder som stod väldigt nära hörnan, jag tappade ganska mycket av hennes fart då så därför stannade hon. Men är riktigt nöjd ändå.
På andra tävlingen i Trolleholm så blev vi felfria, hon var hur fin som helst och har aldrig hoppat så bra innan.
Dagen efter Trolleholm så var det klubbmästerskap på ridskolan, hoppade 90 då också och blev 4:a. Tänkte mest på att bli felfri då och det gick bra.
Två veckor senare så skulle jag hoppa en 80 klass och en 90 klass i Hässleholm, det gick helt okej. Det började med att vi blev försenade, och när vi kom till tävlingsplatsen så var dom mycket snabbare än vi trodde. Så fick 10 min på mig att rida fram och hoppa fram. Men vi blev felfria och jag var jätteglad. I 90 klassen blev jag jätteosäker och ramlade av inne på banan och på framhoppningen.
Veckan efter så hopptränade jag, allt kändes jättekonstigt, hon ville inte hoppa. Hon stannade hela tiden och jag ramlade av fyra gånger den träningen. Jag kom hem med blåmärke och en hjärnskakning.
Vi kollade hennes rygg och det visade sig att hon hade spänningar i ryggen, rumpan och halsen plus att hon var stel i benet som hon har haft spatt i. Klart att hon inte vill hoppa då. Nu har hon fått behandling och jag hoppade henne för första gången i söndags efter den förra hoppträningen. Det gick jättebra men jag var ganska osäker så nu håller vi på att bygga upp mitt självförtroende igen.
Bloggar imorgon igen :)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback